keskiviikko 17. elokuuta 2016

Piilon idea













































Kesän olen ollut piilossa, kätkössä, pussissa, kolossa. Ei ole paljon tapahtumia, joista raportoida, on enemmän asioita, joita ei tapahtunut. Ei se mitään, piilokin on ihan hyvä, kun ottaa mukaan tekemistä tai vähintään muutaman ajatuksen. Eikä minun piiloni idea ole se, ettei kukaan löydä, vaan se ettei kukaan häiritse, eikä kellekään tarvitse sanoa päivää. Ja piilossa minulla on usein kaveri, monissa tapauksissa pehmeä ja kehrääväinen.

Minulla on muuten inspiraatioksi piiloon Pinterestissä ihan oma taulukin. On myös parveiluun, sillä sitäkin on joskus ihan sopiva harrastaa, kokoontua yhteen ja syödä pullaa. Jotakin kuitenkin tästä kuvien tallentajasta kertoo se, että piilossa-taulussa on paljon enemmän kuvia, kuin parveilla-taulussa. Uusin Pinterest-tauluni käsittelee asioita, joille voisin tehdä oodin, pullalle, raparperille, jäätelölle ja kenties sille, että osaa lukea. On niitä paljon muitakin, mutta en ole piilostani ehtinyt.

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä. Mulla on oma piileskelyprojekti tälle päivälle. Alkaa olla vähän kiire, kun päivä on kulunut järkkäillessä. Täytyy siivota ennen kuin voi rueta sotkemaan. Ajattelin leikellä (ja liimata paperia?). Enpä olekaan tehnyt semmosta vuosiin. Muistelen sotkuiseksi hommaksi.

    Sun pinterest-taulut näyttää houkuttavilta. Tutkin tarkemmin kun oon saanut vähän sotkua aikaan ensin.

    Ihana piilossaoleilukaverikin sulla on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paperinleikkely ja liimailu on kyllä piilopuuhista parasta. Myös legojen rakentaminen ja postimerkkikokoelman katselu. Yhtään ei haittaa, jos on mehua ja keksejä eväänä.

      Poista
  2. Mua huvittaisi rakentaa maja olohuoneeseen, tuolien päälle vilttejä. Taskulamppu mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa! Mulla on majakirja, siinä on hieno pyöreän pöydän "pöytäliina" joka asetetaan pöydän päälle ja maja on valmis. En tiedä mitä se minusta kertoo, mutta lapsuuteni vietin keittiön pöydän alla ja siellä oli mukavaa, tuijottelin usein niitä pultteja, joilla jalat oli kiinni pöydässä, ehkä sitä jo silloin oppi tykkäämään tylsyydestä.

      Poista